Tools 1 - Herramientas 1

Eng/ Some of you asked me about what tools I'm using to paint my latest work. I don't even know if this info may be helpful or...


Eng/ Some of you asked me about what tools I'm using to paint my latest work. I don't even know if this info may be helpful or interesting, but it's easier to answer this way, with fancy photos and a list for everyone! Here we go:


ERASERS
- Staedler normal eraser
- Milan Jet Eraser
- Derwent electric eraser
- Faber Castell pencil eraser

PENCILS
FOR SKETCHING:
- Technical pencil with 0'7 Pilot Blue leads (for drawing I use Pentel 0'7 blue leads as Pilot color fades away)
- KOH -I- NOOR 1500: 4H
FOR DRAWING/PAINTING:
- KOH -I- NOOR 1500: HB, 4B

PAINTING
- POSCA white acrylic marker PC - 1M
- POSCA white brush acrylic marker PCF - 350
- TALENS  golden gouache - deep gold
- VALLEJO brush P540 #001 Toray

INKS
- Black cheap ballpoint pen.

Algunos de vosotros me habéis preguntado sobre qué herramientas estoy utilizando para pintar mi último trabajo. No tengo ni idea de si esto podría ser útil o interesante, pero es más sencillo contestar de esta forma, con unas fotos majas y una lista para todos! Allá vamos:

GOMAS / BORRADORES
- Goma normal Staedler
- Milan Jet goma
- Derwent borrador eléctrico
- Faber Castell borrador lápiz

LÁPICES / PORTAMINAS
PARA BOCETAR:
- Portaminas Pentel con minas azules 0'7 Pilot (para dibujar uso Pentel 0'7 azules porque las Pilot se desvanece el color)
- KOH -I- NOOR 1500: 4H
PARA DIBUJAR / PINTAR:
- KOH -I- NOOR 1500: HB, 4B

PINTURA
- POSCA rotulador acrílico blanco PC - 1M
- POSCA rotulador pincel blanco acrílico PCF - 350
- TALENS  gouache/témpera dorada - deep gold/oro oscuro
- VALLEJO pincel P540 #001 Toray

TINTAS
- Boli negro barato.




You Might Also Like

0 comentarios

Comentarios / Comments